ממשיכים בפרעות: הפרות סדר אלימות בהר הבית

אבי יעקב 5 Comment on ממשיכים בפרעות: הפרות סדר אלימות בהר הבית

למרות הפסקת האש שהתחילה בעקבות הפרות הסדר בהר הבית ובשכונות מזרח ירושלים לפני שעות ספורות בסיום תפילת יום השישי המוסלמית, התגודדו כאלף צעירים ערביים והתעמתו עם כוחות הביטחון | לאחר כמה שעות הסדר הושב אל ההר

מהומות בהר הבית צילום: פלאש 90
14:20
30.04.24
קובי פינקלר No Comments on נתניהו מבטיח: "ניכנס לרפיח – עם עסקה או בלי" | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למרות הפסקת האש אותה פתח חמאס בעקבות מהומות הרמדאן בהר הבית לפני כשבועיים, אלימות של צעירים ערביים בתוך המקום הקדוש עדיין נמשכת. לפני כמה שעות, מיד עם סיום תפילת הצהריים, החלה התפרעות בהר הבית על ידי מאות צעירים שכללה ידויי אבנים והשלכת בקבוק תבערה לעבר הכוחות. לפי דיווחים אחרים במקום התקהלו למעלה מאלף צעירים שהפרו את הסדר.

בעקבות כך הורה מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן לכוחות המשטרה להיכנס להר הבית ולטפל במתפרעים שבסמוך לנקודת המשטרה שבמקום, ובמקביל התאפשרה יציאת בלתי מעורבים בהתפרעות מרחבת הר הבית דרך השערים. תורג'מן, שנמצא במקום ומפקד על כוחות המשטרה ומשמר הגבול, להיכנס לרחבת הר הבית ללא כניסה למסגדים ולפזר את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות.

בשעה האחרונה, כוחות משטרה ולוחמי משמר הגבול פרוסים בשטח הר הבית ופועלים להשבת הסדר בעקבות התקהלות במקום של מאות מתפרעים שהחלו להפר את הסדר תוך התפרעות אלימה שכללה בין יתר יידוי מסיבי של אבנים, בקבוקי תבערה וקראו קריאות לאומניות לעבר כוחות המשטרה וכן, תקפו את השוטרים שפעלו במקום. בעקבות כך דווח כי המתפרעים נהדפו והשקט הרעוע חזר אל ההר. מדוברות המשטרה נמסר כי "שוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול פרוסים כעת בהר הבית בפריסה רחבה על מנת לשמור על הסדר".

במקביל אירעו עוד כמה הפרות סדר קטנות ביישובים ערביים ברחבי הארץ. כוחות מג"ב ומשטרה גדולים בסיוע גדודי מילואים של משמר הגבול פזורים בכל הערים המעורבות גם במהלך השבת הקרובה. ממשלת ירדן גינתה את ישראל בשל "כניסת כוחות המשטרה אל ההר".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    ימח שמם זה מה שחשבתי אם חמאס יותר קל אם הזבל האלה מבפנים זה משהו מסובך מאד אצך לטפל בכלבים האלה

  2. 4

    ביבי וכו' נמאסתם.

  3. 1

    נו ברצינות
    זו הפסקת אש